Tuesday 26 July 2011

FORGIVE ME

Suatu hari, aku menaiki bas
Aku nampak seorang kanak- kanak perempuan yang cantik
Aku harap dapat menjadi secantik dia
Tiba- tiba kanak- kanak perempuan itu bangun
Aku nampak ayahnya tolak- tolak dia keluar
Dia mempunyai satu kaki dan memakai tongkat
But as she passed, she smiled
Ya Allah, forgive me when I whine..

Aku berhenti membeli kuih
Orang yang menjualnya seorang lelaki, tampan orangnya
Dia seorang yang peramah
Pabila aku ingin meninggalkannya, dia berkata
"Terima kasih, awak sungguh baik"
"Sebenarnya saya buta"
Ya Allah, fogive me when i whine..

Aku terserempak dengan sekumpulan kanak- kanak yang sedang bermain
Ada seorang budak hanya duduk diam ditepi, melihat rakannya bermain
Saya berhenti dan bertanya kenapa dia tidak bermain
He looked down without a word
And then i knew. He couldn't hear
Ya Allah, forgive me when i whine..

Dengan kaki untuk berjalan
Dengan mata untuk melihat
Dengan telinga untuk mendengar
Ya Allah...Forgive me when i whine
I have blessed indeed, the world is mine...




3 comments: