Saturday 23 July 2011

PROGRAM ANAK ANGKAT

Ok, entry kali ni nak story pasal program anak angkat yang aku buat dekat Kampung Keda, Bendang Man, Sik, Kedah..Aku nak share sikit experience mse join program ni..Ni 2nd time aku join aktiviti macam ni..Tapi kali nie program anak angkat yang TERANGKAT beb!..Mana taknya, dapat adek bradik angkat pompuan kot! Dia budak kelas math, nama dayah ngan ayu..Depa nie aku tak kenai sgt, tapi lpas sesi ice breaking kat umah family angkat, baru aku tau depa yang SEBENARNYA! hahaha..Lagi sorang adik bradik angkat nama dia shaibatul hamdi, diala tempat aku melempiaskan nafsu serakah aku..Dia rilek ja,best!..Kami berdua slalu bdua..Makan, solat, tidor, mandi..Mandi?? Po0o0on skali jgakla..Dont worry, dia takkan pregnant..hahaha..






Mak angkat aku nurse, bapa angkat aku pegawai kesihatan.. Semua jelez kat kami..Klau lama sket aku nak derma darah, cucuk BSG, sunat..Tapi aku taknak menyusahkan family angkat aku..Petang tu aku spend banyak masa dengan familt angkat..1st time aku wat benda pelik..Sikat bulu arnab! gila ah..Family aku bela arnab baka lion head, bela burung, ayam belanda dan ayam hutan..Banyak beb..Taik lalat kat jari aku nyaris kena gigit nagn arnab tu..Ada ka, dia ingat taik lalat aku nie palet ka apa.. hah?! sorry bhai, tu najis lalat beb bukan palet.. 'U touch u go la mcha!' ..Slow2 arnab tu angkat jari tengah dia..Hah! WTF ..angkat jari tengah..Ini MENCARUT! ..Aku pergi meninggalkan arnab itu bersendirian..
Pastu aku buat benda nie plak!





Malam tu, aku tak buat apa- apa, dok lepak, sembang2 ja ngan family aku..But somehow i learnt something..It was good for me to see how the parents were trying to speak and help their children. Even if reality TV is not always “real" I do like the chance to see examples of how to try to reach my children.
2nd day, aku sempat handle aktiviti sukaneka bersama orang kampung.. Best! Macam2 yang aku men..


bowling buah kelapa


penghormatan memberi hadiah kepada pemenang




Program anak angkat nie banyak faedahnya, macam mana penat pon aku tetap enjoy..Dapat kawan baru, masing2 pon dah rapat..No boundaries..
Thats all..

5 comments:

  1. best gila...len kli buat ajk la ak..nk join jgk..(klu cuti)

    ReplyDelete
  2. hahahha..giler ar entri hang ni mamai...terbaik...jga adk2 agkat leklok..jgn wat sumtink yg xsnonoh..haha..

    ReplyDelete
  3. Lagi sorang adik bradik angkat nama dia shaibatul hamdi, diala tempat aku melempiaskan nafsu serakah aku..Dia rilek ja,best!..Kami berdua slalu bdua..Makan, solat, tidor, mandi..Mandi?? Po0o0on skali jgakla..Dont worry, dia takkan pregnant..hahaha..

    ..Slow2 arnab tu angkat jari tengah dia..Hah! WTF ..angkat jari tengah..Ini MENCARUT! ..Aku pergi meninggalkan arnab itu bersendirian.. Pastu aku buat benda nie plak!

    ya ampun..... hahaha...

    ReplyDelete
  4. hebat ar..!!!!
    boleh pegi jauh klu cmni... =)

    ReplyDelete
  5. Fa'ai : jom! aku on ja..
    Ir Hanif: aku wat sumthng gak,tp ngan hg ja..hahaha
    selizah: ya ampuuuunn..
    Anep Radzi : tggu next entry wei..haaaa

    ReplyDelete